שדרוג רשת ל IPv6

שדרוג רשת לIPv6לא כל יום אנחנו זוכים להיות עדים לכך שהאינטרנט משדרג את הקרביים של עצמו. פרוטוקול הרשת החדש IPv6 הוא מאחד ההזדמנויות הנדירות הלאה.

במונחים של טכנולוגית רשת מדובר במהפכה של ממש. גם אם למשתמש הקצה השינוי יהיה בעיקר בלתי נראה, מנהלי רשתות יעריכו את התמורות הרבות ועד מהרה ישאלו את עצמם כיצד הסתדרו עם פרוטוקול 4 הישן והטוב.

השינוי מתחייב מזמן, ולו רק בגלל שלרשת העצבים של העולם המודרני נגמרים אט אט כתובות הIP הזמינות. להגיד שגרסה 6 החדשה של פרוטוקול הרשת תפטור את הבעיה יהיה אנדרסטייטמנט רציני מאוד. משתמש הקצה ייהנה מלא פחות מ300 מיליון כתובות (!) לשימוש פנימי.
מהיום תוכלו להקצות כתובת IP לכל סיכת ביטחון במשרד שלכם ועוד להישאר עם עודף. מפצל כתובות מסוג NAT כנראה שייארז בארגז נעליים ישן, ליד הנפטלין ודיסקטים של 3.5 מג"ב.

על הפגיע המסוימת במערך אבטחת המידע שיגיע ביחד עם הוויתור על הNAT תצטרכו כנראה לפצות באמצעות שימוש מוגבר בפיירוול. גם נגמר העידן בו יכולתם להשוויץ בכך שאתם זוכרים חצי מכתובות הIP שלכם בעל פה.
כשמודבר בכתובות באורך של 128 ביט תצטרכו לרכוש לפחות את היכולות של "איש הגשם" כדי לבצע את הטריק הזה – מהיום כולם עובדים ב-DNS.

IPv6עם זאת, אין ספק שמודבר בהקלה של ממש למנהלי רשתות קטנות ובינוניות. אופציית הקינפוג האוטומטי פוטרת אתכם מההתעסקות בDHCP. שלא נדבר על התמיכה המובנת בIPsec מבלי להידרש להגדרות נוספות, המהירות המוגברת והביצועים המשודרגים.

רבים ממכם וודאי נעים באי נחת בכיסא כשאתם חושבים על מעבר לIPv6. המחשבה של לדחות את הכאב ראש הזה למועד בלתי מוגדר, אי שם בעתיד, וודאי עברה לכם בראש.

ובכן, נכון לעכשיו באמת תוכלו להמשיך ולעבוד בIPv4, עם זאת יש לקחת בחשבון שבעתיד הקרוב, יותר ויותר ארגונים יאלצו לעבור לפרוטוקול החדש – מה שיגדיל בהרבה את זמני ההמתנה לשדרוג.

הדבר נכון כפליים למפתחי התוכנה והחומרה שבינכם, שיאלצו להתאים את עצמם לסביבת העבודה החדשה, וכנראה שיפה שעה אחת קודם.

למעשה גם אין שום סיבה בעולם שתוותרו על היתרונות הרבים שהפרוטוקול החדש מציע, בייחוד לאור העבודה שאנחנו ב – נ.א.מ הספקנו כבר להתמחות בהמרת רשתות מIPv4 לIPv6. נוכל להבטיח לכם זמן המרה מינימלי, אבחון מלא של המערכת, הטמעה מלאה ופתרון בעיות, מבלי שתצטרכו לטרוח את עצמכם יותר מדי או להפסיד ימי עבודה יקרים.

אם יש לכם שאלות נוספות אל תהססו ליצור עמנו קשר, אנחנו נשמח לייעץ ולענות על כל השאלות.

contactbutton

נ.א.מ בע"מ

שירותי מחשוב, ציוד ותוכנה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ובעיה